26.01.2015 - On the extension problem at the Lie algebra level - Seminario

Martedi' 3 Febbraio, alle ore 11.00, presso l'Aula Benvenuti, la Prof.ssa Ovando, Università di Rosario (Argentina), terrà un seminario dal titolo:

"On the extension problem at the Lie algebra level"

Abstract: We shall deal with the so called "extension problem": given a Lie algebra $\mathfrak h$ search the conditions so that for a given Lie algebra $\mathfrak g$ one has $\mathfrak h\subset \mathfrak g$ as an ideal.
This gives the following exact sequence of Lie algebras and morphisms: $$ 0 \to \mathfrak h \to \mathfrak g \to \mathfrak g / \mathfrak h \to 0$$ This is a generalization of the semidirect product in which the sequence above splits. A geometric application we consider here is that in which $\mathfrak g$ has a complex structure and $\mathfrak h$ could be taken as a complex or totally real ideal.

Ref. prof. G. Calvaruso