04.07.2016 - Progress in cyclic cosmology - Seminario

Mercoledi’ 6 Luglio, alle ore 11:00, presso l'aula Seminari il Prof. Paul Frampton, University of North Carolina at Chapel Hill, terrà un seminario dal titolo:

PROGRESS IN CYCLIC COSMOLOGY

Abstract: We address how to construct an infinitely cyclic universe model. A major consideration is to make the entropy cyclic which requires the entropy to be reset to zero in each cycle expansion to turnaround, to contraction, to bounce, etc. Here we reset entropy at the turnaround by selecting the introverse (visible universe) from the extroverse which is generated by the accelerated expansion. In the model, the observed homogeneity is explained by the low entropy at the bounce, The observed flatness arises from the contraction together with the reduction in size between the expanding and contracting universe. The present flatness is predicted to be very precise.

Ref. Prof. C. Coriano'