09.11.2017 - Classification of integrable five point differential-difference nonlinear equations

Lunedì 13 novembre , alle ore 15:00, in aula Anni, il Prof. Decio Levi, Università Roma 3 e INFN Roma Tre, terrà un seminario dal titolo:

Classification of integrable five point differential-difference nonlinear equations.

Using the generalized symmetry method we carry out a classification, of integrable autonomous five-point differential-difference nonlinear equations. The resulting list, up to autonomous point transformations, contains 31 equations some of which seem to be new. We have found non-autonomous or non-point transformations relating most of the resulting equations among themselves as well as their generalized symmetries.

Ref. Prof. Luigi Martina