28.06.2018 - Model of Dark Energy - Seminario 29/06 - ore 11:00

Venerdì 29 giugno, alle ore 11:00, in aula Seminari, il Prof. Paul Frampton, University of Oxford, terrà un seminario dal titolo:

Model of Dark Energy

Dark energy (DE) behaves indistinguishably from a cosmological constant with equation of state $\omega_{DE} = P_{DE}/\rho_{DE} = -1$ and constant density. We introduce DECs (=Dark Energy Corpuscles) with a repulsive universal law of gravitation with respect to matter. This is underwritten by general relativity, and provides a good fit to the cosmic acceleration. In the model, the future of the universe in several billion years depends on an unknown parameter $\eta$ which characterises the force between DECs. Independently of the unknown value of $\eta$, we make a prediction about the present universe, a spatial anticorrelation between densities of dark energy and matter.

Ref. Prof. C. Coriano'