11.07.2018 - Inverse mean curvature flow in complex hyperbolic space - Seminario

Giovedì 19 Luglio, alle ore 10.00, in aula Seminari, il dott. Giuseppe Pipoli dell'Università degli Studi dell'Aquila terrà un seminario dal titolo:

"Inverse mean curvature flow in complex hyperbolic space"

We consider the evolution by inverse mean curvature flow of a closed, mean convex and star-shaped hypersurface in the complex hyperbolic space. We prove that the flow is defined for any positive time, the evolving hypersurface stays star-shaped and mean convex. Moreover the induced metric converges, after rescaling, to a conformal multiple of the standard sub- Riemannian metric on the sphere. Finally we show that there exists a family of examples such that the Webster curvature of this sub-Riemannian limit is not constant.

Ref. Prof. Domenico Perrone