25.07.2017 - 27 Luglio 2017, ore 17.00 Seminario della dott.ssa Nicoletta Tardini

Giovedi' 27 Luglio 2017, alle ore 17:00, presso l'aula seminari, la dott.ssa Nicoletta Tardini dell'Università di Pisa terrà un seminario dal titolo:

COHOMOLOGIIES OF (LOCALLY-CONFORMALLY) SYMPLECTIC MANIFOLDS AND HARD-LEFSCHETZ CONDITION

The Bott-Chern and the Aeppli cohomology groups provide useful global tools in studying non-Kähler geometry. We will recall their de_nitions and properties, studied by L.-S. Tseng and S.-T. Yau, on compact symplectic manifolds and then we will discuss their generalization to locally conformally symplectic manifolds. In both cases we will discuss the notion of Hard-Lefschetz condition in relation with the dδ-lemma. These are joint works with Daniele Angella, Alexandra Otiman and Adriano Tomassini.

Ref. Dott.ssa Michela Zedda